Vaccination hund

Vaccination efter behov!

Der har de seneste år været en livlig debat omkring vaccination af vores katte og hunde.

Her i 2013 er WSAVA (der er en uvildig international veterinær organisation) kommet med nye forskningsresultater, der gør op med de vaccinations-procedurer som mange vaccine-producenter anbefaler!

Forskningsresultaterne påpeger at kernevaccinerne (hundesyge, parvovirus og smitsom leverbetændelse) holder hunden beskyttet mod disse sygdomme i 3 år når hunden har modtaget sin korrekte basisvaccination.

Leptospirose og Parainfluenza(kennelhoste) holder kun 1 år, hvorfor de fortsat bør gives årligt

WSAVA anbefaler at dyrene får et årligt sundhedseftersyn hvor der tages individuel stilling til sundhedsstatus samt brugen af andre vacciner, hvis dyrene eksempelvis skal ud at rejse ( rabiesvaccination/ Leishmaniavaccination) eller på hundepension eller udstilling (Næse-kennelhostevaccination).

Vi på Højbjerg dyreklinik ønsker kun at give de vacciner der er behov for, og ikke oftere end nødvendigt.

Vi vil derfor følge anbefalingerne fra WSAVA fremover, og fortsat give en individuel vurdering af vaccinationsbehovene ved det årlige sundhedseftersyn.

Hvad er en vaccination

En vaccination hos os er bygget op omkring et grundlæggende sundhedseftersyn, som gennemføres udover selve vaccinationen.

Hvad er et sundheds-eftersyn

Et sundhedseftersyn indebærer:

• Vejning af din hund
  • Undersøgelse hvor der lyttes til hjerte og lunger
  • Undersøgelse af munden med henblik på tandsten og tandskader
  • Der kigges efter øreproblemer
  • Hud og pels checkes for utøj og sår
  • Kønsorganer og analkirtler checkes
  • Undersøgelse af led og muskler for at afsløre eventuelle uregelmæssigheder

Klipning af kløer hvis det er nødvendigt

Hvorfor et sundheds-eftersyn

Sundhedseftersynet er med til at afsløre begyndende skavanker og sygdomme. Det sikrer at der gribes ind i tide og ikke mindst at din hund undgår unødig lidelse og langvarig behandling.

Under sundhedseftersynet er der rig mulighed for at stille spørgsmål til os om alle tænkelige problemer og episoder omkring din hund - alle spørgsmål er velkomne !

Hvad får du

Ud over at du får et godt kendskab til din hunds sundhedstilstand får du:

• En sundhedsattest (evt. med rådgivende kommentarer til de enkelte punkter)
  • 0,5 kg VetPro hvalpefoder prøve (ved basisvacc)
  • Vaccinationsattest

Pris - den samlede pris for vaccination og sundhedseftersyn er som beskrevet i tabellen;

Årlig påmindelse

Din hund bør have et sundhedseftersyn en gang om året. Vi sender altid en påmindelse, når din hund skal vaccineres.

Book tid.

Priser
Hvis hunden er ca. 12 uger gammel
incl. moms 756,00 kr.

Basisvaccination I

Hvis hunden er ca. 16 uger gammel
incl. moms 756,00 kr kr.

Basisvaccination II

Hvis hunden er mere end 16 uger gammel
incl. moms fra 941,00 kr.

Årlig revaccination